Of u nu het gehele onderzoekstraject wilt onderbrengen bij Ibt of alleen deelwerkzaamheden wil laten verrichten, wij zijn u graag van dienst. Ibt is dé specialist in onder andere belevingsonderzoek, imago-onderzoek en tevredenheidsonderzoek. Wij zorgen voor verantwoorde gegevensverzameling en staan garant voor duidelijke en praktisch implementeerbare conclusies.
Voor telefonisch onderzoek beschikt Ibt over een CATI center, dat bemand wordt door een corps bestaande uit goed getrainde interviewers en supervisors. Naast vloeiend Nederlands spreekt een groot aantal van onze interviewers meerdere talen, zoals Engels, Duits, Frans, Turks en Marokkaans. Hierdoor kunnen wij telefonisch een groot publiek bereiken. Wij doen zowel "Business to Business" als "Business to Consumer" onderzoek. Wij bieden u de faciliteiten om zowel bij ons op kantoor en op afstand mee te kunnen kijken en luisteren.
Online onderzoek is niet meer weg te denken uit de marktonderzoekwereld en zeker in Nederland waar meer dan 90% van de huishoudens toegang heeft tot internet, is het een zeer effectieve methode om data te verzamelen. Naast een goede infrastructuur heeft Ibt ook veel kennis van de positieve en negatieve aspecten van online onderzoek, zodat wij u uitgebreid kunnen adviseren over het gericht inzetten van online onderzoek. De respondenten, die wij zorgvuldig uit ons panel kiezen, ontvangen via de mail een link, waarna ze de vragenlijst kunnen invullen. Als opdrachtgever kunt u de resultaten gedurende het hele onderzoek inzien.
CLT - smaak-, concept- en verpakkingstests
Ibt voert door heel Nederland Face-to-Face onderzoek uit op centraal gelegen locaties.
Dit is belangrijk wanneer het noodzakelijk is dat een respondent een (nieuw) product kan zien, proeven of vasthouden.
Voor ons Face-to-Face locatieonderzoek staat het Ibt consumentenpanel tot onze beschikking.
Dit panel bestaat uit enthousiaste respondenten verspreid over Nederland, die bereid zijn regelmatig deel te nemen aan onderzoek.
Wanneer de respondenten uit dit panel niet toereikend zijn, rekruteren wij passanten.
Point of sale/shopper
Ibt verricht waarnemingen op locaties waar de daadwerkelijke aankopen plaatsvinden.
Zo is het mogelijk om, door middel van observaties en interviews, de interesse van klanten in een bepaald
product te onderzoeken, of om bijvoorbeeld de gehele winkelervaring van klanten te onderzoeken.
Evenementen
Ibt heeft een grote kennis en expertise op het gebied van onderzoek op beurzen, evenementen en in stadions.
U kunt ons inschakelen om onderzoek te doen naar onder andere het profiel van de bezoekers, bezoekerstevredenheid en sponsorbekendheid.
Wij kiezen in overleg met u, voor de meest geëigende methode van interviewen: hetzij persoonlijk tijdens of vlak na het evenement,
ofwel we verzamelen telefoonnummers of e-mailadressen tijdens het evenement en nemen achteraf contact op met de aanwezigen.